Lawatan Cikgu Haji Omar ke Pusat Latihan KSSG Pada 28.03.2009

Monday, March 30, 2009 Leave a Comment


Terima kasih atas kesudian pihak Cikgu Haji Omar (atau dikenali sebagai Pok oleh Anak Gayong Terengganu). Cikgu Haji Omar yang berpusat di Bukit Tunggal, Kuala Terengganu adalah orang lama dan masih bergiat aktif dalam mengembangkan Silat Seni Gayong atas nama Pusaka Gayong Malaysia yang menggunakan lambang PSSPGM yang pertama.

Lawatan pihak beliau pada malam itu adalah bagi melepaskan hasrat untuk melawat dan berkenalan dengan kesemua pihak Anak Gayong yang aktif mengembangkan Silat Seni Gayong. Ini merupakan pertemuan kami yang kali kedua selepas pada tahun 2007 kami sempat bertemu di satu Majlis Adat PSSPGM-WPKL di Lembah Beringin, Selangor.

Dikesempatan ringkas itu, kedua pihak dapat juga membincangkan beberapa perkara terutama perjalanan PSSPGM Terengganu dan perkara terbaru mengenainya. Diharap dengan lawatan ringkas tersebut akan memautkan lagi hubungan yang jauh.

Kehadiran beliau ke KL juga dikatakan kerana urusan seorang anak Gayong yang kini terlantar di hospital ekoran ketumbuhan dalam otak dan baru sahaja menjalani pembedahan di Hospital Kuala Lumpur. Sesama kita mendoakan keselamatan dan kesihatan beliau.

Terima kasih.

0 comments »

Leave your response!