, ,

Kursus Asas Urutan Kiropraktik Pada 28.06.2009

Monday, June 01, 2009 Leave a Comment

Hampir 10 tahun lamanya hidup dengan rasa sakit dan kejang akibat kecederaan ketika menjalankan aktiviti terjun cenuram, Dr. Michael Wilkinson akhirnya berjaya memulihkan masalah tulang belakangnya melalui rawatan kiropraktik."Kecederaan yang saya alami ketika berumur 16 tahun itu berterusan dan gagal dirawat melalui penggunaan ubat."Ketika saya berumur 25 tahun dan bekerja sebagai seorang ahli kimia, kesakitan pada tulang belakang itu hilang sepenuhnya melalui rawatan kiropraktik," katanya. Hasil pengalaman tersebut, beliau mengubah kerjaya kepada dunia perubatan, khususnya kiropraktik dan kini merupakan Pakar Kiropraktik di Pusat Kiropraktik dan Kecederaan Sukan LivingWell. Antara sebab memilih kiropraktik katanya, adalah untuk membantu mereka yang mempunyai masalah serupa tanpa perlu menggunakan ubat-ubatan. Baca selanjutnya....

Kiropraktik adalah sejenis kaedah mengenai urutan yang membetulkan tulang manusia yang mana satu kaedah perubatan tanpa bergantung kepada ubat-ubatan. Dari sudut lain, ia merupakan satu kaedah alternatif lain dalam perubatan lama yang kini dipopularkan dan ternyata diterima oleh masyarakat di seluruh dunia. Walaupun terdapat pelbagai fakta bahawa ilmu dan amalan sebegini adalah diasaskan oleh masyakar Europah, tetapi tahukah kita bahawa amalan yang lebih kurang sama dengannya telah pun diamalkan oleh orang Melayu pada zaman dahulu.

Dalam usaha pihak Kelab dalam menengahkan ilmu-ilmu tradisional kepada ahli kelabnya, kami akan mengadakan satu lagi kursus asas dan praktikal mengenai kiropraktik. Ini merupakan kursus Kiropraktik yang pertama diadakan oleh pihak kami. Butiran kursus adalah seperti berikut:

Tarikh & Masa
28.06.2009 &
9.00 pagi - 1.00 tengahari - teori dan asas kiropraktik
2.00 petang - 6.00 petang - praktikal rawatan kiropraktik

Tempat
Pusat Latihan Kelab Silat Seni Gayong Subang Jaya
No.17-3, Jalan Bandar 16, Bandar Pusat Puchong
47100 Puchong, Selangor

Yuran
RM65.00 (ahli kelab) & RM90.00 (bukan ahli)

Untuk booking tempat dalam kursus tersebut, sila hubungi: 03-5882 5397

0 comments »

Leave your response!