, ,

Ringkasan Aktiviti Bulan Disember 2010 - Khatan Perdana & Mini Perdana Gayong

Tuesday, December 21, 2010 Leave a Comment


Dalam bulan disember ini banyak aktiviti yang dijalankan oleh pihak kelab selain daripada berita dan aktiviti yang diwar-warkan secara terus melalui blog ini. Mohon maaf kerana tidak dapat update beberapa program dan berita tersebut kerana atas kesibukan admin dan juga berita yang padat untuk dipaparkan.

Selain daripada aktiviti yang dilaporkan, ini beberapa aktiviti lain yang kami tidak laporkan sebelum ini kerana masih tidak memperolehi gambar aktiviti tersebut.

Demo Silat Khatan Perdana, Masjid Kota Damansara
Ini program yang lain dengan gambar yang boleh dirujuk di bahagian tepi kanan kerana itu program Khatan Perdana, Masjid As Salam manakala program Khatan Perdana, Masjid Kota Damansara diadakan pada 05.12.2010 yang mana dianjurkan oleh pihak Masjid Kota Damansara bagi golongan asnaf dan juga dibuka kepada semua pihak.

Berikutan kebanyakan dewasa terlibat dalam Program Mini Perdana Gayong KSSG yang diadakan mingguan di Kompleks Rakan Muda Puchong, demo tersebut diseliakan oleh saudara Ng Eng Kuan. 

Hanya 6 orang membuat demo silat pada awal pagi tersebut ekoran masa yang diperuntukan amat singkat. Hadirin agak mengadu demo terlalu ringkas tetapi kami memohon maaf kerana ia dibuat atas peruntukan masa yang diberikan oleh pihak Penganjur.

Mini Perdana Gayong KSSG
Program ini diadakan sempena cuti sekolah setiap ahad pada bulan Disember. Program minggu ke-2 dan ke-3 tidak dilaporkan kerana program pada minggu pertama telah dilaporkan melalui blog ini.

Program ini adalah menjalankan latihan secara berpusat kepada anak Gayong di bawah gelanggang seliaan KSSG yang mana latihan adalah tertumpu kepada latihan stamina dan sparring. Alhamdullilah, pada minggu kedua latihan dibuat sehingga 3 melawan 1 untuk menguji dan latihan stamina. Manakala pada minggu ke-3 pula telah mencapa pada 1 melawan 5 orang yang mana latihan stamina agak berkesan pada minggu sebelumnya.

InsyaAllah, pada minggu terakhir ini akan dibuat latihan 8 melawan 1 sebagai latihan stamina akhir dan penutup latihan tersebut sempena cuti sekolah ini.

sila klik di sini

0 comments »

Leave your response!