,

Tahniah! Ujian Bengkung Pada 24.01.2011

Wednesday, January 26, 2011 Leave a Comment

Gambar hiasan: Demo pembukaan gelanggang Perumahan Kakitangan Kerajaan Jalan Uthant.

Alhamdullilah. Ujian Bengkung pertama tahun 2011 dilaksanakan pda 24.01.2011 baru-baru ini yang mana 3 pelatih dewasa diuji untuk bengkung Putih Cula manakala seorang lagi bengkung pra-putih. Pada malam ini, 4 orang lagi pelatih remaja akan diuji bagi bengkung putih cula.

Ujian melibatkan pelatih dewasa telah berjaya dilaksanakan dengan baik dan dengan pelaksanaan sistem baru yang mengetatkan ujian bengkung bagi senior belt yang bercula telah membuat kesemua ujian mengambil masa yang agak lama. 

Ujian melibatkan 4 orang dewasa 2 malam lepas juga telah mengambil hampir masa 2 jam yang mana ujian dibuat tanpa henti rehat atau gap masa diberikan. 

Dalam masa yang sama beberapa perkara terpaksa diringkaskan bagi menjimatkan masa dan beberapa jenis ujian ditingkatkan daripada biasa/silibus 2010 kerana melibat pelatih dewasa.

Alhamdullilah, kesemuanya lulus.

Kemungkinan ujian selepas ini yang melibatkan kesemua gelanggang akan dibuat secara berpusat dan atas pengalaman melaksanakan ujian bengkung skima kelab, 2 hari mungkin diperlukan bagi melibatkan 100 ahli kanak-kanak dan remaja kelak. 

0 comments »

Leave your response!