, ,

Latihan Gelanggang Masjid As Salam, Puchong Perdana Setiap Rabu Jam 9.00 malam

Monday, May 09, 2011 Leave a Comment


Latihan Gelanggang Silat Seni Gayong di Masjid As Salam, Puchong Perdana masih berjalan seperti biasa di hari Rabu selepas waktu Isyak. Latihan dianggap dimulakan dengan Isyak berjemaah dan diteruskan dengan latihan silat di tingkat bawah masjid selepas Isyak.

Keahlian di Masjid As Salam masih mengekalkan rekod antara keahlian KSSG teramai buat masa ini. Lebih menarik selaku gelanggang terawal, ramai ahli Team Demo Remaja KSSG terdiri daripada ahli gelanggang ini kerana tahap latihan dan disiplin yang tinggi

Selain daripada itu, walaupun aktiviti ini tidak tersenarai dalam senarai aktiviti di Masjid As Salam, Puchong Perdana tetapi ia merupakan rekod aktiviti paling lama bertahan melebihi 6 tahun dan berdisiplin.

Baru-baru ini ada beberapa kali jemaah menegur mengenai disiplin anak Gayong kami yang tidak solat dan bising di bahagian bawah masjid. Kami percaya Cikgu Shams telah selesaikan perkara berkenaan apabila menyatakan kepada semua yang menegur itu 
"itu bukan anak silat kami, itu mereka yang berkaitan dengan tuisyen dan beberapa program lain. Kalau jumpa budak silat tak naik sembahyang atau bising, abang-abang boleh tampar terus mereka, sebab kalau dapat kat saya pun saya bagi benda yang sama"
Latihan diadakan seperti berikut:

GELANGGANG MASJID AS SALAM, PUCHONG PERDANA
TINGKAT BAWAH MASJID AS SALAM, PUCHONG PERDANA
SETIAP RABU, 8.30 MALAM (ISYAK BERJEMAAH)
HUBUNGI: 014-9933774/013-9307961






0 comments »

Leave your response!