Sekitar Kursus Bekam pada 02.11.2008

Monday, November 03, 2008 Leave a Comment

Setinggi penghargaan kepada Encik Rahmat selaku tenaga pengajar kursus bekam yang diadakan pada hujung minggu lalu. Kursus yang dijadualkan jam 10 pagi sehingga 4 petang hanya tamat pada jam 6 petang setelah masing-masing ingin teruskan bekam dalam jumlah yang banyak sekaligus dapat bekam FREE.

Terima kasih atas pelaksanaan program tersebut dan sokongan semua pihak. Bagi yang berminat untuk berbekam, sila hubungi nombor telefon ditepi laman ini. Manakala kursus akan diadakan lagi pada Disember 2008.

Encik Rahmat (Pengerusi HPA Bahagian Puchong) selaku pengajar kursus bekam dan diagnosis tapak tangan memulakan praktikal dengan menunjukkan cara yang betul dan kemahiran tambahan.

Darah kotor yang dikeluarkan amat banyak dan kepekatannya membuatkan ia kelihatan seperti jeli.

Selain daripada pengetahuan asas bekam, kemahiran tambahan seperti kebersihan, cara pengendalian yang betul serta poin yang tepat akan memberikan kesan yang positif dalam proses berbekam.

Rizal mencuba bekam ke atas Hasrul selaku praktikal dan ujian pada hari tersebut. Berjaya & Lulus dengan Cemerlang serta Terbilang. :)

Ujian dan Praktikal sepatutnya 1-2 poin sahaja. Tapi semua peserta buat praktikal dan ujian sampai 4-6 poin bekam. Pukul 6.00 petang baru tamat kursus.

Antara alat bekam yang berkualiti tinggi yang digunapakai ketika kursus.

Poin bekam sunnah yang seeloknya dicuba dahulu sebelum mencuba poin bekam yang lain.

0 comments »

Leave your response!