, , ,

Majlis Penyampaian Bengkung & Jamuan Sempena Ramadhan 2009

Monday, August 17, 2009 Leave a Comment

Walaupun ada Anak Gayong Masjid As Salam & Bandar Bukit Puchong tidak dapat hadir tetapi Alhamdullilah kerana majlis diserikan dengan kehadiran lebih kurang 350-400 orang hadirin. Anggaran 200 ahli keluarga Anak Gayong memeriahkan majlis tersebutsementara 40 Anak Gayong terlibat dalam Demo silat. Kesemua AJK KSSG dan Anak Gayong Dewasa daripada Pusat Latihan KSSG turun dengan baju korporat 2009.

Cikgu Mohd Noor Yaacub selaku penguji tempohari dan Cikgu Majdi selaku wakil Persatuan Penduduk menyampaikan sijil dan bengkung kepada Anak-Anak Gayong yang lulus dalam ujian tempohari. Manakala Jai Bukit Puchong jadi M-C ad hoc pada malam itu.

Sebahagian daripada 40 orang Anak Gayong Masjid As Salam & Bandar Bukit Puchong mempersembahkan buah pukulan & kuncian kepada para hadirin yang menjangkau kehadiran seramai 400 orang.

Adik Faizal menunjukkan skill pada papan seinci setengah. Terdapat 10 jenis pecahan (tangan, kaki dan kepala) dibuat pada malam tersebut.

Adik Azizi Hamizad, hero darjah 6 daripada Gelanggang Masjid As Salam yang membuat demo pecahan kayu menggunakan kepala dan tumbukan. Yang membuat Demo Pecahan adalah adik-adik yang lulus bengkung Putih Kosong.

Demo terakhir daripada anak Gayong Masjid As Salam & Bandar Bukit Puchong sebelum bersurai dan menjamu selera. 35 orang layak memegang bengkung Putih Kosong & Hijau Kosong. Hanya 60% Anak Gayong Masjid As Salam dan Bandar Bukit Puchong hadir pada malam tersebut. Yang lain mungkin kerana mereka tidak menerima bengkung pada malam tersebut menjadi alasan 'malas'.

Terima kasih atas kehadiran semua.
Dengan ini latihan akan berakhir setakat 20.08.2009 pada minggu ini dan akan dimulakan kembali pada hari latihan yang sama pada atau selepas tarikh 04.10.2009

0 comments »

Leave your response!