Latihan Silat Masjid As Syakirin Taman Puchong Utama Dipinda

Wednesday, January 18, 2012 Leave a Comment


MAKLUMAN
Latihan Gelanggang KSSG di Masjid Syakirin Taman Puchong Utama ditukar kepada berikut:

Setiap Sabtu - 8.00-10.00 Pagi
Di Foyer Belakang Masjid As Syakirin, Taman Puchong Utama
Hubungi: 014-9933774

2 comments »

  • Anonymous said:  

    salam. saya cuba cari website masjid al syakirin puchong utama tapi xda. maka sy harap yg mbaca "coretan" ini dpt mnyampaikn kpd pihak msjid. tujuan sy ya lah utk mnyampaikan hal berikut kpd AJK masjid ini: sudah beberapa kali suami sy & pekerjanya (seorg ustaz & tahfiz dr Bangladesh, Ustz Eakramul) bsolat jemaah di masjid ini & perkara2 ini telah dilihat berlaku: 1. Imam muda masjid ini tlah beberapa kali tsalah membaca ayat2 dr surah2 2. beliau meletak Al-Quran dibetis beliau ketika mbaca Al Quran 3. semalam sekali lg dia tlah tersalah baca ayat2 surah & tlupa (blank) utk mnyambung bacaan ayat2 & mendiamkn diri agak lama, maka Ustaz Eakramul (dr Bangla) yg bdiri di blakang imam mnyambung bacaan surah tsebut. Maka d sini kami agak curiga adakah imam muda ini waras & normal keadaannya & adakah pihak ajk masjid sdar akan hal ini? krn kami khuatir perkara ini akan berlarutan. adakah apa2 tindakan yg akan d ambil oleh pihak msjid, ataupun adakah perkara2 ini di anggap normal bg pihak masjid? kami bimbang perkara2 ini (spt mletak Quran d betis) akan diikuti oleh golongan yg "naive" terutama skali kanak2. Harap maaf jika kami tsilap, tp kami mohon msjid mlakukan siasatan akan hal ini. Sekian, Tkasih.

  • SH said:  

    Salam. sepatutnya jika ada silap atau pertanyaan patut diajukan kepada pihak berkenaan pada masa yang tersebut dan bukan di sini. Malah persoalan isu ini telah pun menjadi hearsay dan bukan direct statement/complaint.

    Setahu kami tiada imam muda di masjid ini. Kecuali imam utama.

    AlQuran di betis mungkin maksudnya dipaha.Ini tidak menjadi kesalahan tetapi ada setengah pihak menadah tangan dibawahnya. Perlu diingatkan pandangan adalah berbeza menurut adat dan adab sebagaimana juga mazhab. Ekramul rasanya bukan bermazhab syafie dan adat tempatan.

    blank semasa membaca mana-mana bahgain surah dalam Sembahyang tidak membatalkan solat malah tindakan makmum lambat membantu patut dipertikaikan sebagaimana dalam adab bersolat jemaah apabila makmum mampu membantu.

    Merujuk kepada isu di atas, rasanya cara bacaan dan mazhab perlu diteliti dalam menghukum tindakan pihak yang lain. Apa pun terima kasih atas teguran yang baik dan mohon ditegur terus semasa tersebut.

  • Leave your response!