, , ,

Persiapan Kembara Amal

Sunday, July 11, 2010 Leave a Comment

Semalam bertempat di ruang borong Mydin Hypermarket, kesemua barangan telahpun dibeli untuk persiapan derma kepada Darul Atiq melalui Program Kembara Amal KSSG pada 11.07.2010. Pembelian diketuai oleh Menteri Kewangan KSSG, Cikgu Abu Hassan. KSSG masih memakai sistem kewangan "ada duit terus guna"

Walaupun sebanyak mana habis wang kami belikan untuk badan kebajikan dalam setiap kerja amal KSSG, InsyaAllah rezeki KSSG tetap tidak putus. Pentadbiran kami semakin dihormati dan kepercayaan masyarakat semakin tinggi kepada kami. 

Sebahagian daripada keperluan harian yang dibeli bagi keperluan Darul Atiq bagi diserahkan oleh pihak kami semasa Kembara Amal tersebut. Kesemua barangan tersebut berjaya dimuatkan dalam 3 buah kereta semalam

Pembelian amal kali ini adalah himpunan wang lebihan program KSSG, tabung dana dan wang hak Arwah Dato Meor Abdul Rahman (ADMAR)  dalam majlis adat perlimau serta hak gurulatih. Beberapa gelanggang juga turut membuat tabung derma bagi tujuan Kembara Amal ini.

Persiapan serta pembelian barangan semalam dijayakan oleh Cikgu Hazil, Cikgu Shams, Cikgu Abu Hassan dan seorang lelaki yang tidak dikenali yang memakai baju hijau bertulisan "Ahli PAS". Perjalanan ke Darul Atiq akan dimulakan pada jam 8.00 pagi dengan berkumpul di 2 tempat dan bertemu untuk sarapan di Hentian Jejantas Sungai Buloh sebelum terus ke Kuala Kubu Bharu.

2 comments »

  • Anonymous said:  

    respek korang!!

  • SH said:  

    Semoga Allah menempatkan Arwah Tuan Guru ditempat mereka yang soleh dan diredhaiNya - http://www.hishamnazir.net/2011/06/abuya-ustaz-ghazali-hasbullah-meninggal.html

  • Leave your response!