, , , , , , ,

PROSPEK #SENDIHARIMAUMALAYSIA DI KELANTAN

Tuesday, December 15, 2020 Leave a Comment


Ada 6 tempat di Kelantan mohon dijadikan tempat latihan silat #sendiharimau. Kami tak minta, tapi ditawarkan. Nampaknya kursus kegurulatihan #sendiharimaumalaysia di Kelantan kena buat di Kelantan pada 2021.
6 tempat yang dikatakan tidak termasuk di Dojo milik rakan kami di Kota Bharu dan gelanggang silat kami yang telah dibawa pergi dan katanya milik orang. Malas nak gaduh.
Pak Imam dan masjid berkenaan berbual 4 hari lepas dengan Cikgu Sham. Dah dimaklumkan berkenaan status gelanggang. Dah minta pihak masjid tak perlu gaduh-gaduh. Kalau depa ikhlas, bertahan lama. Kalau tak, kami masuk balik. Simple. Tak perlu pening kepala nak masam muka.
Satu tempat daripada 6 tempat tersebut dimohon dijadikan pusat latihan Kelantan (Bachok) sebelum Laman Sendi Harimau II (Pasir Puteh) yang berkeluasan 24000 kps siap untuk digunakan pada 2024. InsyaAllah.
Satu gelanggang sedang berjalan di bawah gurulatih kami Cikgu D. Kena rahsiakan. Takut ada yang 'apa-apakan' gelanggang. Sama-samalah kita martabatkan silat biarpun berlainan aliran.
Kursus Gurulatih Sendi Harimau
Tahap Satu
Wisma XX Kota Bharu
XX Mei 2021
InsyaAllah. Jumpa di sana


 

0 comments »

Leave your response!